Hoppa till innehåll

FAQ

Vanliga frågor (FAQ) för Returned.se
Välkommen till vår FAQ-sektion! Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra produkter, beställningar, leveranser och mycket mer. Om du inte hittar det du söker, tveka inte att kontakta oss.


1. Beställningar och produktinformation

Fråga: Hur vet jag om en produkt finns i lager?
Svar: Produktens tillgänglighet visas på varje produktsida. Om en produkt är slutsåld framgår detta tydligt.

Fråga: Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Svar: Om din beställning ännu inte har behandlats eller skickats kan vi hjälpa dig. Kontakta oss så snart som möjligt på kontakt@returned.se.

Fråga: Vad händer om jag skrivit fel adress/kontaktuppgifter.                                   Svar: Om din beställning ännu inte har behandlats eller skickats kan vi hjälpa dig. 

Fråga: Säljer ni nya kläder eller second hand?                                                                  Svar: Vi omhändertar kläder som av olika anledningar hamnat utanför försäljningskedjan. Det innebär helt nya produkter i orginalpåse, men också varor som ingått i provkollektioner eller har mindre defekter. Defekta och provade varor bedöms och redovisas utifrån vårt graderingssystem.

Fråga: Vad betyder bokstäverna i ert graderingssystem?                                                    Svar: Graderingssystemet delar in varorna i olika kategorier enligt följande:                      A= Ny vara i orginalförpackning                                                                                              B= Ny vara utan orginalförpackning                                                                                    C=Provkollektion                                                                                                                    D= Second hand, tecken på användning                                                                                E= Renoveringsobjekt. I kategori E beskrivs och fotograferas defekten. 


2. Leverans och frakt

Fråga: Vad kostar leveransen?
Svar: Fraktkostnaden baseras alltid på vikten av din order. När du checkar ut räknas fraktkostnaden ut automatiskt. 

Fråga: Hur lång tid tar leveransen?
Svar:

  • Hanteringstid: 1-3 arbetsdagar.
  • Leveranstid: 2-5 arbetsdagar.
  • Total leveranstid: 3-8 arbetsdagar.

Fråga: Hur spårar jag min beställning?
Svar: När din beställning har skickats får du en spårningslänk via e-post.

Fråga: Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?
Svar: Om ditt paket returneras till oss som outhämtat, oavsett anledning, återbetalar vi varorna minus fraktkostnad för returen. 


3. Returer och återbetalningar

Fråga: Vad är er returpolicy?
Svar: Du kan returnera produkter inom 14 dagar från datumet varorna levereras till dig.  Kunden ansvarar för returfraktkostnaden, och produkterna måste vara oanvända och i originalskick med förpackningen intakt.

Fråga: Hur returnerar jag en produkt?
Svar: Skicka varan tillsammans med ordersedeln, med valfri transportleverantör till: Returned, Tre Hjärtans väg 2, 302 41 Halmstad / 0733600909.                                   Spara inlämningskvittot. 

Fråga: Hur lång tid tar det att få en återbetalning?
Svar: Återbetalningar behandlas inom 5 arbetsdagar efter att vi mottagit och inspekterat den returnerade varan. Tänk på att det kan dröja upp till 15 dagar innan banken betalar ut återbetalningen. 


4. Betalningar och säkerhet

Fråga: Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Svar: Vi accepterar följande betalningsalternativ:

  • Kortbetalningar: Visa, Mastercard, Maestro, American Express
  • Digitala plånböcker: Shop Pay, Apple Pay, Google Pay
  • Klarna

Fråga: Är mina betalningsuppgifter säkra?
Svar: Ja, vi använder säkra betalningslösningar som uppfyller PCI DSS-standarder för att skydda dina betalningsuppgifter.


5. Kontakt och support

Fråga: Hur kontaktar jag kundtjänst?
Svar: Du kan nå oss via:

  • E-post: cs@returned.se.                                                                                              Vi svarar normalt inom 2-3 arbetsdagar. 

Om du har fler frågor är du varmt välkommen att kontakta oss.